FANDOM

Örümcek Adam (Peter Parker)

Örümcek Adam

Gerçek Adı: Peter Parker

Takma Adı: Örümcek Adam (İngilizce Spider-Man)

Diğer adları: Örümcek, Ağ kafa, Duvar sürüngeni, Kaplan

Kimliği: Gizli

İşi: Serbest fotoğrafçı Doğduğu yer: Forest Hills; New York

Üyelik: Avengers; eskiden New Avengers, Daily Bugle

Kökeni: Utangaç bir lise öğrencisi olan Peter Parker, radyasyon ile illgili bir testte, radyoaktif bir örümcek tarafından ısırılır. Peter bir anda bir örümceğin orantılı gücü ve çevikliğine sahip olur. Peter kendisine bir kostüm hazırlar. Peter ünlü bir gösterici olma yolunda ilerliyordur. Fakat bir gün durdurabilecekken durdurmadığı bir hırsız, Peter'ın amcası Ben Parker'ı öldürür. Peter sonradan durdurmadığı hırsızın amcasını öldürdüğünü keşfeder.

İlk görünüm: Amazing Fantasy #15 (1962)

Önemli MaceralarıEdit

Amazing Fantasy #15: Örümcek Adam'ın ilk göründüğü sayıdır. Hikaye için kökene bakınız.

Amazing Spider-Man #252: Peter, Symbiote kostümü giyer.

İç Savaş (İngilizce Civil War): Süper insanlar yüzünden bir çok insanın öldüğü bir olay yaşanmıştır. Bu yüzdende hükümet artık bütün süper kahramanların resmiyet kazanıp gizli kimliklerini açıklamasını ister. Açıklamayanlar için tutuklama kararı çıkartılır. Hükümet yanlısı olanların lideri Tony Stark/Demir Adam'dır. Süper kahramanların resmileştirilmesi olayına karşı çıkanların lideri ise Steven Rogers/Kaptan Amerika'dır. Örümcek Adam ilk başta Tony Stark'ın tarafına katılır ve gizli kimliğini tüm dünyanın önünde açıklar. Fakat daha sonra bu savaş yüzünden hükümet karşıtı süper kahramanlardan biri olan Tom Foster/Goliath, Thor'un robot versiyonu  (hükümet yanlısı süper kahramanlar tarafından üretilen bir robottur) tarafından öldürülür. Peter bunun üzerine Kaptan Amerika'nın takımına katılır. Hikayenin sonunda ise Kaptan Amerika teslim olur ve hükümet karşıtı süper kahramanlar yer altına iner.

Siyaha Dönüş (Back in Black): Siyaha Dönüş hikayesinde Peter'ın May Yenge'si vurulur. Peter suikastçiyi tutanın Kingpin olduğunu öğrenir. Ve intikam için onun olduğu hapishaneye gider ve onu döver.

GüçleriEdit

Süper insan kuvveti: Örümcek Adam tonlarca ağırlık kaldırabilir.

Duvarlara yapışma: Örümcek Adam aynen gerçek bir örümcek gibi duvarlara yapışabilir.

Örümcek hisleri: Örümcek hissi Peter'ı tehlikelere karşı uyarır. Aynen bir altıncı gibidir.

Eski GüçleriEdit

Organik ağ: Peter Parker bir mutasyon geçirip organik ağa sahip olmuştu. Aynı zamanda Morlun'la savaşından sonra ölüp tekrar dirilincede organik ağa sahip olmuştur.

Karanlıkta görme: Örümcek Adam karanlıkta görebiliyordu.

Bütün bu güçleri "Son Bir Gün" adlı hikayeden sonra silinmiştir.

Also on FANDOM

Random Wiki